Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Historia Aiton Caldwell SA

Zaczynaliśmy jako start-up. Gdzie jesteśmy dzisiaj?

Zatrudniamy kilkudziesięciu pracowników, mamy biura w Gdańsku i Warszawie. Kilkanaście tysięcy naszych Klientów każdego miesiąca wydzwania miliony minut, a w całym kraju działają setki naszych systemów telekomunikacyjnych.

Jesteśmy członkiem organizacji Pracodawcy Pomorza, Pomorskiego Klubu Biznesu, Pomorskiej Regionalnej Izby Gospodarczej oraz Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji.

Na stałe współpracujemy również z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE) prowadząc działania mające na celu regulację polskiego rynku telefonii internetowej.

Jak doszliśmy do tego miejsca?

Nasza historia to ponad 20 lat ciągłego rozwoju.

Per aspera ad astra (łac. przez trudy do gwiazd)

2023

Funkcjonalność i AI

Kolejny rok niesłabnącej inflacji, a co za tym idzie rosnących kosztów utrzymania wymusił na firmach poszukiwanie sposobów ograniczania kosztów, ale z zachowaniem wydajności i komfortu pracy, gdyż oczekiwania pracowników stale rosną.

Wraz z początkiem roku Spółka podjęła decyzję o skoncentrowaniu działań na podmiotach biznesowych. Zgodnie z zakładaną strategią oferta Aiton Caldwell SA kierowana jest do segmentu MSP.

Od wielu lat Spółka dba o rozwój swojej bazy produktów zgodnie z oczekiwaniami klientów biznesowych. W 2023 roku wydana została aktualizacja systemu  – Call-eX3.23.3.  W najnowszej wersji Call-eX  skupiono się na wprowadzeniu ulepszeń i funkcji, które mają ułatwić automatyzację procesów obsługi klienta .

Wraz z wydaniem Call-eX3.23.3 poszerzone zostało portfolio gotowych integracji. Spółka udostępniła integracje dla klientów – Aura Business, IdoSell, Unimed- oraz umożliwiła partnerom zintegrowanie ich systemów z Call-eX. Na liście gotowych integracji znajduje się także system Salesforce działający we wsparciu sztucznej inteligencji.

2022

Rozwój i optymalizacja

Pierwszy rok po pandemii korona wirusa okazał się wielkim wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw operujących w Polsce.

Wysoka inflacja i podnoszące się stopy procentowe zmusiły firmy do poszukiwania optymalizacji kosztów i jeszcze bardziej zaciekłej walki o nowe kanały przychodu.

Niezależnie od tego Spółka kontynuowała rozwój swojej bazy produktów. Wydana została nowa wersja systemu Call-eX o nazwie kodowej 3.22.9. Aktualizacja umożliwiła automatyzację obsługi klientów i usprawniła komunikację wielokanałową.

Kontynuując strategię poszerzania portfolio gotowych integracji, wraz z nową wersją Call-eX, Spółka udostępniła klientom integrację z systemem CRM Odoo, platformą sklepową Prestashop i platformą e-Commerce Baselinker.

2021

Rozwój i wyzwania

Drugi rok pandemii pokazał, że przedsiębiorstwa muszą potrafić funkcjonować w stale zmieniającym się otoczeniu biznesowym i być gotowe na poszukiwanie nowych dróg wzrostu.

Rozwój oferowanych produktów zawsze będzie mieć dla Spółki wysoki priorytet. W tym roku wydano nową, znacznie wydajniejszą wersję systemu telekomunikacyjnego Datera Call-eX. Pozwoli ona Spółce kierować swoją ofertę do nowych grup klientów.

Dodatkowo, postępujące zmiany na rynku telekomunikacyjnym stwarzają okazje do konsolidacji. Spółka rozpoczęła aktywne działania, których celem są akwizycje lub przejęcia klientów.

Równie istotny jest rozwój organiczny. W tym roku do oferty marki Datera została dodana nowa usługa: Callback Widget. Jest to interaktywne, graficzne narzędzie instalowane na witrynach internetowych klientów, umożliwiające im wygodne i szybkie oddzwanianie do dzwoniących do nich osób.

Oferta platformy VoIP FCN została z kolei rozbudowana o nowe, atrakcyjne plany abonamentowe.

Dodatkowo, Spółka wykorzystała ten rok na wdrożenie bezpiecznej autoryzacji dokumentów z platformą Autenti. Pozwoliło to na sprawniejszą obsługę nowych i dotychczasowych klientów.

Wszystkie te działania pozwoliły Spółce wyjść naprzeciw pojawiającym się przed nią wyzwaniom. Od pandemii i dotykających jej klientów różnych obostrzeń sanitarnych, po obowiązujące od 1 lipca 2021 roku obniżone stawki za zakańczanie połączeń w sieciach stacjonarnych (FTR) oraz mobilnych (MTR), wprowadzone Aktem Delegowanym Komisji Europejskiej z 18 grudnia 2020 roku.

Czasy pełne wyzwań budują mocne firmy. Jesteśmy przekonani, że tak właśnie będzie w przypadku Aiton Caldwell SA.

2020

Rok wyzwań i szans związanych z pandemią

Panująca w tym roku pandemia koronawirusa i wprowadzane przez Rząd w jej wyniku ograniczenia funkcjonowania przedsiębiorstw wpłynęły zarówno na Aiton Caldwell SA, jak i jej Klientów.

Własna technologia i usługi telekomunikacyjne pozwoliły Spółce na bezproblemowe przystosowanie się do pracy zdalnej. Wszystkie działy realizowały swoje zadania bez zakłóceń.

Natomiast dla Klientów Spółki, praca zdalna była istotnym czynnikiem zwiększenia zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. Wyższy wolumen połączeń telefonicznych i popyt na usługi zarządzania nimi przyczynił się do lepszych wyników finansowych Spółki za ten okres, jednakże nie byłyby one możliwe bez aktywnych działań sprzedażowych i rozwojowych.

To właśnie w tym roku wprowadzono takie istotne usługi marki Datera jak SMS dla firm, czy wirtualne numery komórkowe. Zadbano także o ułatwienia dla Klientów dotkniętych restrykcjami w prowadzeniu biznesu, z myślą o budowaniu długoterminowych, pozytywnych relacji z nimi.

Dobre efekty zmiany trybu pracy na zdalny, skłoniły Zarząd do systematycznego jego doskonalenia i trwałego wprowadzenia do organizacji. To dzięki temu, rok pełen wyzwań i zmian pozwolił Spółce zakończyć zwycięsko.

2019

Aktualizacja strategii

Początek roku to istotna aktualizacja strategii Spółki, definiująca na nowo jej cel jako „Sprzedaż
nowych produktów w modelu opłat cyklicznych wraz z ich integracją w środowisku Cloud”. Równocześnie, misją stała się „Realizacja potrzeb Klientów w zakresie swobodnej komunikacji”.

Aktywność Spółki skoncentrowana będzie na małych i średnich przedsiębiorstwach. Nowa strategia i wynikające z niej działania to odpowiedź na trendy rynkowe i zmieniające się potrzeby Klientów.

2018

Owoce Programu IDEA

W tym roku portfolio spółki zostało powiększone o nową markę – Lead360. To niezależna usługa analityczna, pozwalająca na monitoring i badanie skuteczności reklam, których zamierzonym efektem jest realizacja połączenia telefonicznego przez klienta.

Debiut usługi Lead360 to sukces programu wewnętrznego IDEA, angażującego pracowników do kreatywności i realnego wpływania na dalszy rozwój oferty spółki.

To nie koniec nowości – w 2018 roku miała też miejsce premiera mobilnej aplikacji Call-eX Softphone na system Android, czyli klienta VoIP dla użytkowników wirtualnej centrali Call-eX Cloud. Dzięki temu posunięciu, obydwie nasze marki – Datera i FCN – w 2018 posiadały dedykowane aplikacje do rozmów głosowych i wideo. Co więcej, aplikacja „Telefon FCN” zgromadziła na koniec 2018 roku ponad  6 000 aktywnych użytkowników, przy blisko 20 000 pobrań.

2017

Owoce aktualizacji strategii Datera

Poprzedni rok był okresem zmian i wdrażania nowych programów generowania idei. Ten rok przyniósł owoce tych działań.

W spółce wdrożono elektroniczny system obiegu dokumentów firmy Baseline. Dokonano także istotnej integracji systemu Call-eX z CRM tej firmy, pozwalając marce Datera na oferowanie wszechstronnego i gotowego do szybkiego wdrożenia systemu telekomunikacyjnego dla biur i telemarkketingu.

Na stronie marki FCN uruchomiony został sklep ze sprzętem VoIP i produktami wirtualnymi, stanowiące istotny składnik jej oferty dla mikro i małych firm. FCN jako jeden z niewielu operatorów VoIP uzyskał także certyfikat „Serwis bez barier”, świadczący o spełnieniu wymagań audytu WCAG i użyteczności dla osób niewidomych i niedowidzących.

Spółce przyznano tytuł „Geparda Biznesu 2016” – za wyniki finansowe osiągane w latach 2014-2016. Aiton Caldwell SA w raportowanym okresie osiągnął 454% wzrostu wartości rynkowej, trafiając do elitarnego grona najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce. Konkurs Gepardy Biznesu odbywa się corocznie nieprzerwanie od 2006 roku z inicjatywy Instytutu Europejskiego Biznesu. Wyróżnienie jest przyznawane na podstawie danych finansowych dostarczanych Instytutowi przez wywiadownie gospodarcze.

We wrześniu miała miejsce publikacja aplikacji mobilnej „Telefon FCN” na platformę Android. Jest ona przeznaczona dla obecnych i nowych użytkowników platformy FCN. Pozwala na szybką rejestrację nowego konta, jak i natychmiastowe rozpoczęcie pracy dla użytkowników już je posiadających. Aplikacja to zarówno kolejny kanał pozyskiwania nowych użytkowników dla platformy jak i narzędzie zwiększające dochodowość kont – przez funkcje kontroli ich sald.

2016

Aktualizacja strategii, rozwój ze wsparciem UE

Innowacje zawsze były kluczowym elementem strategi spółki, ale w 2016 roku podjęto decyzję, że mają być jej fundamentem. Do strategii spółki zostało wpisane poszukiwanie nowych produktów na rynku ICT, które byłyby uzupełnieniem jej dwóch linii produktowych: FCN i Datera. Z początkiem II kwartału uruchomiono wewnętrzny program kreowania idei oraz pomysłów, ukierunkowany na wprowadzanie nowych produktów do oferty spółki lub rozwój już istniejących.

Dodatkowo, w czwartym kwartale 2016 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na dofinansowanie na 1.567.266 zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. W ramach tego projektu nastąpi modernizacja serwera telekomunikacyjnego Call-eX (w celu wejścia na rynki międzynarodowe, poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań), a także poprawa efektywności procesów biznesowych poprzez wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów.

2015

Rok 2015 to kolejna nagroda

Nasza spółka została uhonorowana tytułem „Lider Przedsiębiorczości Roku 2015” w konkursie Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Warszawie. Wyróżnienie zostało przyznane za szczególne osiągnięcia w dziedzinie przedsiębiorczości, innowacyjności i dostosowania firmy do funkcjonowania na zintegrowanym rynku europejskim.

2014

FCN-logo

2014 rok był kluczowym dla naszej firmy

Dnia 2 czerwca tego roku, Aiton Caldwell SA sfinalizował proces połączenia ze spółką Datera SA. Na czele połączonej organizacji stanęli dotychczasowi liderzy obu spółek – Rafał Pietrzak – Prezes Zarządu oraz Jan Wyrwiński – Wiceprezes Zarządu. Oferta produktowa spółki po połączeniu została oparta o dwie marki: FreecoNet oraz Datera. Jednak już 17 października, nastąpiła zmiana nazwy FreecoNet na FCN, tak aby bardziej pasowała ona do kluczowej grupy odbiorców – mikrofirm.

 

2013

Dnia 31 października zarządy spółek Datera SA i Aiton Caldwell SA podpisały Plan Połączenia oraz podjęły uchwały o jego przyjęciu.

W ten sposób rozpoczął się oficjalny proces łączenia obu spółek. Oprócz tego, rok upłynął pod znakiem wielu przyznanych nam nagród. 28 maja otrzymaliśmy wyróżnienie w konkursie o nagrodę „Gryf Gospodarczy 2013”, organizowanym przez Pomorską Radę Przedsiębiorczości. Jest to najbardziej prestiżowa nagroda gospodarcza Pomorza. W kwietniu, marka FreecoNet została wyróżniona w konkursie Najlepszy Produkt dla MSP organizowanym przez Gazetę Finansową. W konkursie doceniono funkcjonalność platformy oferującej tanie i darmowe rozmowy telefoniczne, a także bogaty zestaw usug dodanych usprawniających pracę w biurze. Natomiast 8 marca znaleźliśmy się wśród laureatów konkursu „Pomorski Pracodawca Roku 2012”, w kategorii „Małe Przedsiębiorstwo”. Spółka została wyróżniona jako przyjazna pracownikom, upowszechniająca dobre praktyki oraz angażująca się społecznie.

 

2012

Rok 2012 przyniósł nam wiele nagród i wyróżnień.

Dnia 29 maja uzyskaliśmy nagrodę „Gryf Gospodarczy 2012” – w kategorii Innowacyjne Przedsięwzięcie w ramach XIII edycji Konkursu o Nagrodę Pomorską. Nagrodzone zostały innowacyjne rozwiązania Aiton Caldwell SA – marki Vanberg Systems oraz Smarto. Z kolei 27 września nastąpiło uhonorowanie Prezesa Zarządu Aiton Caldwell SA, Jana Wyrwińskiego, zaszczytnym tytułem Galeria Przedsiębiorców „Biznes. Dobry wybór” za sukces w biznesie, zaanagażowanie społeczne oraz przestrzeganie zasad dobrego pracodawcy.

Dnia 13 października uzykaliśmy tytuł „Firma z przyszłością 2012” – w dwóch kategoriach „Małe Przedsiębiorstwo” oraz „Firma Odpowiedzialna w Biznesie”. Nagrodzono dynamiczny rozwój firmy, wprowadzenie na rynek innowacyjnych rozwiązań, a także działania związanie z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz lokalne zaangażowanie społeczne.

29 listopada przyniósł wyróżnienie „Regionalny Lider Innowacji – Innowacyjna Firma”. Kapituła konkursu doceniła zarówno ofertę produktową spółki, jak również innowacyjne podejście do zarządzania firmą.

2011

To w tym roku powstała grupa Aiton Caldwell SA, wcześniej działająca jako FreecoNet SA

Zmiana nazwy i poszerzenie zakresu działalności przyniosło sporo nowości:

W maju Uruchomienie nowej linii biznesowej – Vanberg Systems jako odpowiedzi spółki na rosnące zapotrzebowanie klientów biznesowych w zakresie świadczenia kompleksowych usług telekomunikacyjnych.

W Październiku – wprowadzenie na rynek Smarto – zintegrowanego rozwiązania teleinformatycznego (telefonia, hosting, bezpieczeństwo) wspierającego zarządzanie biznesem. Oferta przeznaczona jest dla właścicieli mikroprzedsiębiorstw, menedżerów projektów oraz początkujących przedsiębiorców.

22 października firma uzyskała tytuł „Firma Odpowiedzialna w Biznesie” tytuł przyznany w ramach konkursu Firma z przyszłością organizowanego przez Pomorską Izbę Rzemieślniczą MSP. Nagroda przyznana za zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności oraz praktyki w miejscu pracy.

28 października to „Srebrny Medal Innowacje 2011” – dla marki Smarto za nowatorstwo i bogatą funkcjonalność rozwiązania. Nagroda przyznana w ramach konkursu organizowanego podczas targów Technicon-Innowacje.

Natomiast 9 grudnia nastąpił debiut Aiton Caldwell SA na NewConnect – pierwsze notowanie akcji spółki na zorganizowanym rynku akcji GPW w Warszawie.

2010

logo-Tlenofon

Najważniejszym wydarzeniem w tym roku była fuzja FreecoNet z Tlenofonem

Tlenofon był największym konkurentem FreecoNet. Oprócz tego, w sierpniu nastąpiło przejęcie platform Tanifon oraz Mediatel 4B należących do grupy Mediatel SA.

Oprócz tego, listopad i grudzień to kolejne nagrody: „Produkt Roku 2010 – Wybór Czytelników NetWorld” – nagroda przyznana w kategorii „VoIP, komunikacja IP, wideokonferencje” za wprowadzenie technologii HD Voice i nominacja w konkursie „Firma z Przyszłością 2010. Regionalny Lider Innowacji i Rozwoju 2010” – nagroda w kategorii Innowacyjny Produkt za udostępnienie hostowanych usług dodanych.

2009

W styczniu nastąpiło wydzielenie FreecoNet SA ze struktur firmy Datera SA

W ten sposób powstał samodzielny podmiot prawny. W czerwcu rozpoczęto proces konsolidacji polskiego rynku VoIP. Przejęliśmy 30 operatorów świadczących dotychczas swoje usługi w oparciu o należącą do Netii platformę fon24.pl (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu).

Kwiecień to natomiast wyróżnienie „VoIP Lider 2008” za wkład w rozwój polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz dynamiczny wzrost sprzedaży.

2007 - 2008

Logo Telarena

Luty 2007 roku to przede wszystkim uruchomienie TelAreny

TelArena jest integratorem komunikacyjnym powalającym na wykonywanie połączeń zawsze poprzez operatora oferującego najniższą stawkę cenową.

Ten okres, to także wiele nagród, m. in. „Kamerton Innowacyjności 2008” – V miejsce w Rankingu Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce.

„Cent for Future 2007” – nagroda za stworzenie platformy telekomunikacyjnej FreecoNet, „Innowacja Roku 2007” – nagroda za stworzenie platformy telekomunikacyjnej FreecoNet oraz innowacyjnego modułu TelArena, „Pomorski Lider Innowacji 2007” – nagroda w kategorii Innowacyjna Usługa za uruchomienie usług dodanych wykorzystujących syntezator mowy.

2006

freeconet-logo

18 września tego roku powstaje marka FreecoNet

Debiutuje jako platforma telefonii VoIP, oferująca tanie rozmowy zagraniczne i darmowe rozmowy wewnątrz sieci. Tego samego roku otrzymuje też pierwszą nagrodę – „Pomorski Lider Innowacji 2006”. Twórcą tej platformy jest spółka Datera.

2003

Powstaje Grupa Doradztwa Finansowego i Inwestycyjnego Sp. z o.o. (GDFI).

Podmiot początkowo realizował projekty finansowe, z czasem zaczął zajmować się również przedsięwzięciami technologicznymi.

GDFI szybko przekształca się w DATERA SA.

Jej celem jest tworzyć nowoczesne, zaawansowane i niezawodne rozwiązania telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw (serwery telekomunikacyjne – IP PBX) i operatorów telekomunikacyjnych (platformy operatorskie.