Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Aiton Caldwell: III kwartał pod znakiem ekspansji zagranicznej

Aiton Caldwell SA, lider hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował wyniki finansowe za III kw. 2012 roku. Dane z raportu wskazują na niemal 29 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Trzeci kwartał był także okresem, w którym Spółka zawarła strategiczne umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi. Zarząd poinformował jednocześnie o modyfikacji prognoz finansowych na 2012 rok.


KONSEKWENTNY WZROST SPRZEDAŻY

W III kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 3,176 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnęły poziom 2,466 mln zł. Odnotowano 28,8 proc. wzrost wartości przychodów w porównaniu r/r.

„Kilkudziesięcioprocentowy wzrost wartości przychodów jest efektem, zapoczątkowanego już w I kw. br., konsekwentnego zwiększania wolumenu sprzedaży usług dla marki FreecoNet, wzrostu przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich oraz wpływów osiągniętych z nowych linii biznesowych Vanberg Systems i Smarto.”informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.

Spółka wypracowała narastająco w trzech kwartałach 2012 roku 770 tys. zł zysku brutto i 654 tys. zł zysku netto. Obie wartości wzrosły kolejno o 80 i 76 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. 

„Znaczący wzrost zysku dla trzech kwartałów tego roku wynika z rosnącego zainteresowania przedsiębiorców hostowanymi usługami telekomunikacyjnymi. Firmy w okresie spowolnienia gospodarczego szukają oszczędności oraz zwiększenia efektowności w każdym aspekcie działalności biznesowej, a nasze usługi doskonale wpisują się w ten trend.”wyjaśnia Jan Wyrwiński.

tys. zł
III kw. 2012
III kw. 2011 I-III kw. 2012 I-III kw. 2012
Przychody ze sprzedaży 3 176 2 466 9 168 7 021
Wynik z działalności operacyjnej 21 -22 665 402
EBITDA 307 412 1 761 1 562
Zysk brutto 57 -4 770 427
Zysk netto 56 -4 654 371

 

PROGNOZY FINANSOWE

Zarząd Aiton Caldwell S.A. wprowadził korektę do prognoz finansowych na rok 2012 podanych w Dokumencie Informacyjnym.

tys. zł Obecna prognoza Prognoza z 18.11.2011
Przychody ze sprzedaży 12 000 16 000
Amortyzacja 1 300 1 900
EBITDA 1 900 2 400
Wynik z działalności operacyjnej 600 500
Wynik netto 600 400

Korekta prognoz finansowych spowodowana jest przyjęciem koncepcji zrównoważonego rozwoju nowych linii biznesowych Smarto i Vanberg Systems, przy jednoczesnym wzroście linii biznesowej FreecoNet.

„Ograniczyliśmy, w stosunku do pierwotnych zamierzeń, skalę wydatków marketingowych dotyczących nowych marek. Równocześnie zintensyfikowaliśmy działania na rynkach zagranicznych. Konsekwencją tych kroków jest niższa wartość przychodów Spółki przy jednoczesnym wzroście prognozowanego zysku.” wyjaśnia Jan Wyrwiński.


EKSPANSJA ZAGRANICZNA

W lipcu br. Zarząd Aiton Caldwell S.A. podpisał dwie strategiczne umowy partnerskie wprowadzające technologię gdańskiej firmy na rynek rumuński i amerykański.

Aiton Caldwell S.A. zawarł w lipcu br. porozumienie z Media SAT, teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanej umowy, partnerzy stworzyli markę Alonia Business – rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim. Media SAT stał się firmą zarządzającą i koordynującą projekt. Aiton Caldwell zobowiązał się zapewnić utrzymanie i rozwój platformy telekomunikacyjnej. Produkt zadebiutował na wrześniowych, międzynarodowych targach „Internet & Mobile World 2012” w Bukareszcie, gdzie spotkał się z dobrym przyjęciem rynku.

Również w lipcu bieżącego roku Zarząd Aiton Caldwell S.A. zawarł kolejną strategiczną umowę partnerską z Aiton Caldwell, Inc., niezależną teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach współpracy amerykańska firma świadczy ofertę telefonii VoIP wraz z zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych. Produkt otrzymał nazwę SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, gdyż jego dystrybucją zajmuje się Synnex Corporation – wiodący dystrybutor rozwiązań IT w Ameryce Północnej i Azji. Sprzedaż obejmuje swym zasięgiem teren Stanów Zjednoczonych.


ROZWÓJ WŁASNYCH LINII BIZNESOWYCH

W ramach największej marki FreecoNet nastąpił zdecydowany zwrot rozwojowy w kierunku mobilności. We wrześniu zadebiutowała pierwsza aplikacja służąca do zarządzania kontem przez smartfona. Z kolei w ofercie dla firm, stawiających na mobilny tryb pracy, FreecoNet przygotował promocyjny „Zestaw kieszonkowy” z routerem i telefonem VoIP, pozwalający na zorganizowanie mobilnego biura. Niezależnie od rozwoju funkcjonalności usług, rozpoczęto proces tworzenia mikrostron dedykowanych konkretnym funkcjonalnościom FreecoNet, mający na celu przybliżenie możliwości i korzyści wynikających z ich wykorzystania. Pierwsza odsłona akcji zaprezentowała zainteresowanym usługę Wirtualny Fax.

W ramach marki Vanberg Systems kontynuowano cykl szkoleń dla Partnerów biznesowych – inicjatywy odbywającej się w ramach Programu Partnerskiego. Z kolei w ramach marki Smarto, będącym najmłodszym produktem Aiton Caldwell S.A. uruchomiono ofertę Starter umożliwiająca bezpłatne korzystanie z pełnej funkcjonalności usług przez okres 6 miesięcy, a do stałej oferty marki dołączono usługę CRM Vision opracowanej przez spółkę YourVision. Równocześnie przygotowano nowe elastyczne rozwiązanie dla firm, która zezwala na wybór opcji płatności w formule prepaid lub planie abonamentowym. Dodatkowo każdy przedsiębiorca otrzymał możliwość wyboru jedynie interesujących go rozwiązań, dostępnych w ramach Smarto.