Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Aiton Caldwell SA przyśpiesza przed debiutem – nowa marka SMARTO wesprze startupy

Spółka Aiton Caldwell, lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla firm z sektora MSP oraz klientów indywidualnych, uruchomiła nową markę w ramach grupy – SMARTO. Platforma integruje nowoczesne usługi telekomunikacyjne oparte na telefonii IP wraz z usługą hostingową i rozwiązaniami zapewniającymi bezpieczeństwo informatyczne, wspierając tym samym prowadzenie biznesu. Rozwiązanie, które skierowane jest do mikroprzedsiębiorstw, stanowić będzie ok. 10 proc. udziału w przychodach spółki do końca 2012 roku. 

SMARTO to zintegrowany system, dostępny za pośrednictwem internetu, który łączy w sobie usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych (backupowe, antywirusowe), wspierające funkcjonowanie i zarządzanie biznesem. Rozwiązanie oferuje zintegrowane, skalowalne i elastyczne zaplecze techniczne umożliwiające prowadzenie biznesu w sposób efektywny. Opiera się na udostępnianiu swoich produktów i usług przez internet w oparciu o model SaaS (Software as a Service). Projekt realizowany jest wspólnie z firmą SuperHost.pl, jednym z liderów profesjonalnych usług hostingowych w Polsce, która dostarcza m.in. pocztę e-mail, hosting stron www oraz serwery internetowe.

Grupę docelową SMARTO stanowią właściciele firm w dynamicznych i innowacyjnych branżach, managerowie projektów, początkujący przedsiębiorcy, którzy mają mało czasu i wiedzy technicznej, natomiast potrzebują szybko działającej infrastruktury zapewniającej wielokanałową komunikację swoich zespołów. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymają dostęp do nowoczesnych usług teleinformatycznych, na które składają się: usługi telekomunikacyjne (konto SIP, numer wewnętrzny, wirtualna centrala, wirtualny fax i telekonferencje), usługi hostingowe (hosting www, konto pocztowe, domena, konto ftp) oraz usługi bezpieczeństwa (backup danych, ochrona antywirusowa). Wprowadzone obecnie usługi to zaledwie początek. W przyszłości, zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami Klientów, planowane jest poszerzenie oferty o kolejne rozwiązania wspomagające zarządzanie firmą (CRM, e- księgowość, e-prawnik, wideokonferencje itd.)

„Wprowadzenie nowej marki na rynek zostało poprzedzone badaniem oczekiwań rynkowych. Dostarczone przez klientów uwagi i sugestie pozwoliły nam na stworzenie kompletnego produktu odpowiadającego ich potrzebom. Co ważne, większość ankietowanych firm uznało projekt SMARTO za bardzo atrakcyjne rozwiązanie. W ocenie 40 proc. respondentów oferowany produkt może realnie wesprzeć prowadzoną przez nich działalność biznesową, dlatego są oni skłonni skorzystać z naszej oferty”informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.

Spółka obserwuje wyraźny wzrost zainteresowania kompleksowym pakietem informatycznym, zastępującym wiele rozwiązań dostępnych u różnych dostawców. W ocenie zarządu Aiton Caldwell SA, do końca III kwartału przyszłego roku realizowane przedsięwzięcie przekroczy próg rentowności, natomiast jego udział w strukturze przychodów całej grupy wyniesie ok. 10 proc.

„Celem uruchomienia marki SMARTO jest zapewnienie silnego, wspomagającego dynamiczny rozwój, zaplecza teleinformatycznego dla startupów i młodych przedsiębiorstw. Jesteśmy przekonani, iż nowa platforma stworzy atrakcyjne warunki do prowadzenia biznesu, odpowiadając na konkretne potrzeby właścicieli firm w początkowej fazie ich działalności" twierdzi Michał Mysiak, Project Manager SMARTO.

Usługa SMARTO to zupełnie nowa kategoria usług telekomunikacyjnych na rynku. Marka łącząc pakiet innowacyjnych rozwiązań koncentruje się na segmencie mikroprzedsiebiorców i startupów, zazwyczaj pomijanych przez dużych graczy. Uzupełniając usługę o program edukacyjny, wprowadza specyfikę biznesu niezwykle przyjazną przedsiębiorcy.