Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Aiton Caldwell SA wchodzi na rynek amerykański

Aiton Caldwell SA, lider polskiego rynku hostowanych usług telekomunikacyjnych dla MSP i klientów indywidualnych, zawarł strategiczną umowę partnerską z Aiton Caldwell, Inc., niezależną, teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach współpracy amerykańska firma rozszerzy swoją dotychczasową ofertę o telefonię VoIP wraz z zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych. Produkt otrzyma nazwę Synnex CLOUDSolv SOHO VoIP, gdyż dystrybucją produktu zajmie się Synnex Corporation – wiodący dystrybutor rozwiązań IT w Ameryce Północnej i Azji. Sprzedaż obejmie swym zasięgiem teren Stanów Zjednoczonych. Umowę zawarto na okres 5 lat.

Amerykańska spółka Aiton Caldwell, Inc., zgodnie z zawartą umową, będzie firmą zarządzającą i koordynującą projekt. W ramach współpracy odpowiadać będzie za wprowadzenie produktu na rynek, marketing, sprzedaż oraz wszelkie aspekty prawne związane z funkcjonowaniem produktu na rynku amerykańskim. Aiton Caldwell SA, polska firma z Gdańska, dostarczy oraz zapewni utrzymanie, serwis i rozwój platformy telekomunikacyjnej, systemu billingowego, panelu administracyjnego i panelu użytkownika. Dodatkowo będzie świadczyć pierwszą i drugą linię wsparcia klienta oraz wsparcie techniczne.

„O podjęciu współpracy z nami zadecydował fakt, że nasze rozwiązania są idealnie dopasowane do segmentu firm SOHO i SME, a jednocześnie wyróżniają się atrakcyjną ceną na tle rozwiązań dużych graczy i jakością wobec firmy garażowych. Szczególną uwagę zwrócono na stabilną platformę, intuicyjne i przyjazne interfejsy nakierowane na samoobsługę klienta oraz możliwość realizowania większości procesów i procedur z Polski, co pozwala na obniżenie kosztów operacyjnych.”informuje Jan Wyrwiński, Prezes Aiton Caldwell SA.

W wyniku współpracy w ofercie amerykańskiego partnera pojawią się nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dla biznesu oparte o telefonię VoIP oraz zaawansowane usługi w modelu SaaS, takie jak IVR z syntezą mowy, wirtualny fax, poczta głosowa, przekierowania, telekonferencje, transfery połączeń itp. Tym samym zapewni on swoim klientom dostęp do zaawansowanych i kompleksowych usług telekomunikacyjnych stworzonych specjalnie pod ich wymagania i potrzeby biznesowe. Oferta zostanie skierowana do firm z segmentu SOHO i MSP na terenie Stanów Zjednoczonych. Debiut rynkowy zaplanowano na początek IV kwartału br.


WSPÓŁPRACA Z SYNNEX

Decyzja o wyborze Aiton Caldwell, Inc., jako wyłącznego partnera biznesowego jest następstwem podpisania przez tę firmę umowy o współpracy z Synnex Corporation – wiodącym dostawcą rozwiązań biznesowych IT/ICT w Ameryce Północnej i Azji. Obecnie buduje on portfolio produktów „w chmurze” – CLOUDSolv, w ramach którego będzie oferować bogaty zestaw zintegrowanych usług teleinformatycznych. Produkt Synnex CLOUDSolv SOHO VoIP, dzięki podpisanej umowie znajdzie się w ofercie hostowanych usług telekomunikacyjnych dla biznesu.

„Ogromną szansę upatrujemy w bezpośredniej współpracy naszego amerykańskiego partnera z giełdową (NYSE) spółką Synnex. Umowa o współpracy, pomiędzy oboma podmiotami sprawia, iż nasz produkt będzie dystrybuowany bezpośrednio przez czołowego dostawcę rozwiązań IT w Ameryce Północnej i jednocześnie liczącego się gracza na rynku światowym.”dodaje Jan Wyrwiński.

Synnex Corporation zanotował na koniec 2011 roku przychody z dystrybucji na poziomie 10,27 mld dolarów, notując wzrost o 20,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zysk operacyjny wyniósł 256,2 mln dolarów, z kolei zysk netto – 150,3 mln dolarów. Spółka jest jedną z 500 największych amerykańskich spółek notowaną na nowojorskiej giełdzie NYSE.


ZAGRANICZNA OFENSYWA SPÓŁKI

Umowa z Aiton Caldwell, Inc., to kolejny tego typu dokument podpisany przez Aiton Caldwell SA z podmiotem zagranicznym. Dnia 6 lipca br. gdańska firma poinformowała o nawiązaniu współpracy z MediaSAT – teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanego porozumienia, na rynek rumuński zostanie wprowadzona nowa marka Alonia Business – rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw. Umowę o współpracy podpisano na okres 5 lat, z kolei debiut rynkowy nastąpi już we wrześniu bieżącego roku.

„Cieszymy się, iż w ciągu zaledwie trzech tygodni udało nam się podpisać kolejną umowę strategiczną z podmiotem zagranicznym. To znakomita informacja dla pracowników spółki oraz naszych akcjonariuszy, świadcząca, iż realizacja celów emisyjnych w tym zakresie przebiega bez problemów. Liczę, iż negocjacje z kolejnymi partnerami zagranicznymi okażą się równie udane i także zakończą się sukcesem.”informuje Jan Wyrwiński.

Ekspansja na rynki zagraniczne to jeden z głównych elementów strategii rozwoju spółki, mocno podkreślony przy okazji ubiegłorocznej emisji prywatnej zwieńczonej debiutem na NewConnect. W połowie 2011 roku Zarząd utworzył Dział Eksportu, którego zadaniem stała się weryfikacja możliwości ekspansji Aiton Caldwell SA na rynki zagraniczne, a następnie wprowadzanie odpowiednio skrojonej oferty na rynki międzynarodowe. W wyniku prac nawiązano wówczas wstępne kontakty biznesowe w Rumunii, Stanach Zjednoczonych, na Ukrainie i Węgrzech.