Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Aiton Caldwell SA

FreecoNet Tlenofon SA debiutuje na NewConnect – strategia rozwoju spółki

Już niebawem na polskim rynku IT pojawi się nowa grupa Aiton Caldwell, która powstanie z przekształcenia gdańskiej spółki FreecoNet Tlenofon SA. Zmiana nazwy to jeden z elementów strategii grupy zakładającej sprawne zarządzanie kilkoma markami, konsolidację branży oraz debiut na rynku NewConnect.

Celem powstania Aiton Caldwell było przede wszystkim sprawne zarządzanie kilkoma markami oraz rozpoczęcie przygotowań związanych z wejściem na rynek NewConnect. Jak wyjaśnia Jan Wyrwiński, prezes Zarządu Aiton Caldwell, rynek usług IT przechodzi ciągłe zmiany, gdyż oczekiwania klientów nieustannie rosną.

"Jako liderzy na rynku zdecydowaliśmy, że musimy na nie odpowiedzieć dedykowanym rozwiązaniem. Postanowiliśmy powołać markę korporacyjną, która w przyszłości będzie skupiała w sobie wszystkie nasze marki i produkty. Niektóre z nich są w trakcie przygotowywania i już niebawem zostaną wprowadzone na rynek. Wierzymy, że nasza oferta spotka się z zainteresowaniem wszystkich firm planujących optymalizację swoich rozwiązań telekomunikacyjnych"dodaje.

Prace nad nowymi rozwiązaniami są bardzo zaawansowane. W najbliższym czasie oferta produktowa zostanie poszerzona o kompleksowe hostowane usługi komunikacyjne oraz usługi wspierające zarządzanie w przedsiębiorstwach z sektora MSP. W opinii zarządu, nowe produkty pozwolą firmom efektywniej kontrolować wydatki związane z usługami teleinformatycznymi, usprawnić zarządzanie własną infrastrukturą oraz relacjami z klientami.

Aiton Caldwell skupi się na dostarczaniu rozwiązań telekomunikacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorstw, nie zapominając przy tym o klientach indywidualnych. Obecnie w ramach Grupy działa marka FreecoNet – lider wśród dostawców telefonii internetowej, z szacowanym 40% udziałem w rynku VoIP. Kolejne brandy dedykowane będą klientom biznesowym z różnych branż. "Planujemy dywersyfikować naszą ofertę produktową, dzięki czemu będziemy mogli stosować elastyczne podejście do klienta. Zależy nam, aby każdej firmie, bez względu na jej profil działalności oraz wielkość, dostarczyć rozwiązanie teleinformatyczne dostosowane do jej potrzeb. Liczymy, że podjęte działania pozwolą nam skutecznie konkurować z tradycyjnymi operatorami"przekonuje Jan Wyrwiński.

Głównym obszarem działania Aiton Caldwell jest świadczenie usług SaaS (Software as a Service), polegających na zdalnym udostępnianiu oprogramowania poprzez sieć internet. Dzięki temu zostaje wyeliminowana potrzeba instalacji programu na komputerze klienta czy też posiadania fizycznych urządzeń, jak np. centrale telefoniczne. Model SaaS przerzuca obowiązki zarządzania, aktualizacji czy też pomocy technicznej na dostawcę. W efekcie więc za całość odpowiada dostawca, co zapewnia użytkownikowi komfort pracy. Innowacyjne rozwiązania stosowane będą we wszystkich produktach i usługach oferowanych przez Grupę.

Aiton Caldwell, w ramach przyjętej strategii, planuje wejście na rynek NewConnect. Przewidywany termin debiutu to III kwartał br. Pozyskany w ramach emisji akcji kapitał w wysokości około 2 mln zł zostanie przeznaczony m.in. na kontynuację procesu konsolidacji polskiego rynku VoIP, ekspansję na sąsiednie rynki (głównie kraje Europy Centralnej oraz Wschodniej) oraz budowanie kanałów sprzedaży pośredniej i bezpośredniej dla nowych marek. 
 
"Debiut na giełdzie FreecoNet Tlenofon SA, firmy oferującej najszerszy wachlarz usług dla MSP oraz posiadającej 40% swojego rynku jest dobrą propozycją dla inwestorów oraz jednocześnie na pewien czas zamyka możliwość wejścia na NewConnect mniejszych operatorów VoIP"przekonuje Krzysztof Malicki, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki.

Przygotowania do rebrandingu trwały blisko rok. Projekt zmian został opracowany we współpracy z renomowanymi agencjami, specjalizującymi się w kreowaniu wizerunku i wprowadzaniu marek na rynek. Powstał nowa identyfikacja wizualna Spółki oraz strona internetowa www.aitoncaldwell.pl, na której można znaleźć informacji na temat Grupy Aiton Caldwell. Niebawem uruchomiony również zostanie dział przeznaczony dla inwestorów.